I Danmark har vi en onlinesituation, hvor de små spillere stadigvæk kan være med og sikre sig organisk trafik. Det kræver dog i de fleste tilfælde en sund linkbuilding-profil, hvor ”gode” sider linker til domænet. En nem løsning på dette er en linkbuilding-pakke, som mange SEO-bureauer kan tilbyde. På smallweb.dk kan du se eksempler på, hvordan mange danske virksomheder har valgt at linkbuilde.
Har du styr på det SEO-fundamentale?
Det kan virke som en jungle at få styr på alt det SEO-tekniske, men der er ikke nogen vej udenom. Der skal være styr på title tags og metabeskrivelser. Siden skal have nogle gode kategoritekster, en hurtig loading-tid og være overskuelig at benytte samt velstruktureret. Man kommer dog ikke højt op at rangere uden også at have links, der peger ind på siden. Derfor vælger mange med en e-handelsplatform at bestille en linkbuilding-pakke. Det er en service, som udbydes mange steder. Hvis du vil se nogle eksempler på, hvordan unikke danske firmaer har valgt at linkbuilde, så klik ind på smallweb.dk.
Bliv respekteret af Google
Nå ud til dine potentielle kunder ved først og fremmest at blive anerkendt af Google. Én ting er at have god linkbuilding. Google har dog også nogle ønsker til, hvordan en hjemmeside fungerer. Hvis visse ting ikke overholdes, kan det have store konsekvenser for dine placeringer, uanset hvor meget kvalitets-linkbuilding du har. Webshopejere uden teknisk ekspertviden kan med fordel alliere sig med en SEO-kyndig. Vedkommende kan rådgive og sørge for, at websiden er sat ordentligt op. Det meste kan sagtens gøres selv, men det kræver en tidsmæssig indsats at sætte sig ind i det – tid, som måske kunne være bedre brugt på andre arbejdsopgaver. Derfor er det logisk for mange mindre, men også mellemstore og store webshopejere, at konsultere med en SEO-kyndig eller et helt digitalt bureau, der varetager adskillige digitale strategier. Så undgår du en af de mange faldgruber, der desværre har kostet adskillige gode webshops placeringer på Google.
Om forfatteren